استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع -  karanesh.com جامع ترین سایت کسب و کار ایران - بلامانع است.

  • سلامت زنبور و گرده افشانها

سلامت زنبور و گرده افشانها

 

 

دریک گزارش مهم و به موقع که توسط مرکز مطالعات ارگانیک صورت گرفته نشان می دهد کهکشاورزی ارگانیک یک فعالیت تاثیر گذار برای حفظ سلامت حشرات گرده افشان (زنبورعسل) که مهم ترین فعالیت های این حشرات به حساب می آید.

 

 نرخ جمعیت زنبور ها از دهه گذشته در حد هشدارقرار گرفته است و این تهدیدی برای امنیت غذایی جهان به حساب می آید.

 

 

درگزارشی با عنوان "نقش کشاورزی ارگانیک در حمایت از گرده افشان ها" کهنتایج بررسی بیش از 70 مطالعه روی علت اختلال و فرو پاشی کلنی ها و تاثیر کشاورزیارگانیک بر زنبور ها را نشان می دهد

 

این تحقیق بیان گر این حقیقتاست که روش ارگانیک نه تنها می تواند خطرات سلامت زنبور عسل را کاهش دهد، بلکه ازرشد و سلامت جمعیت زنبورها و دیگر حشرات گرده افشان بطور فعال حمایت می شود.

 

 

 

دراین مقاله به تشریح روش های دوست دار حشرات گرده افشان می پر دازیم که سیستم هایکشاورزی مناسب که معمولا توسط کشاورزان ارگانیک استفاده می شود.

 

 

 

75%از تمام محصولات بدست آمده از کشاورزی مواد غذایی برای یک برداشت موفق از فعالیتگرده افشانها مخصوصا زنبور عسل تکیه دارند. اما از سال 1385 به بعد زنبورداران بیشاز یک سوم کلنی های خود را از دست دادند. این حشره هر سال مسئول بیش از 4/12میلیارد دلار محصولات کشاورزی در ایالات متحده می باشد از جمله رشد بسیاری از میوهها و سبزیجات مورد علاقه ما مانند سیب، هویج، پیاز و کلم بروکلی مرهون فعالیت همینحشرات است.

 

 

 

مطالعهTOC نشان می دهد که هیچ عاملی به طور مداوم به عنوانعلت عظیم کاهش جمعیت زنبورهای عسل وجود ندارد در عوض، تعدادی از عوامل از جملهقرار گرفتن در معرض آفت کش های سمی، عفونت های انگلی و پاتوژن، تغذیه نامناسب و ازدست دادن زیستگاه و در نتیجه عواقب مرگبار برای کندوی زنبور عسل را موجب می شود. تولیدمحصولات کشاورزی شیمیایی در مقیاس بزرگ به عنوان یک منبع اصلی از تهدید گرده افشانهاو خصوصا زنبور عسل نقش دارد.

 

 

 

 راه حلی به نام ارگانیک:

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                          فرود زنبور عسل در گل: بنسونکوآ

 

طبق مطالعات نرخ گرده افشانیدر کشاورزی ارگانیک به دلیل شیوه های آن بیشتر از کشاورزی مرسوم است

 

دو روش مهم کشاورزی ارگانیکبرای محافظت از سلامت زنبورها:

 

 

 

·        قرار گرفتن در معرض مواد سمی کم تر:

 

 یکی از بزرگترین تهدیدها برای سلامت زنبورعسل قرار گرفتن در معرض آفت کش های شیمیایی سمی از جمله حشره کش ها، علف کش، قارچکش ها و دیگر سموم مصنوعی مورد استفاده در کشاورزی صنعتی است. بسیاریاز مطالعات نشان می دهد حشره کش نئونیکوتینوید به خصوص برای زنبور عسل مضر است که بهطور گسترده ای از آن استفاده می شود ، استانداردهای کشاورزی

 

عموما کشاورز را به مدیریتتلفیقی آفات (IPM) به جای تکیه کردن صرف به آفت کشهای مصنوعی ترغیب می کند.

 

·        حفاظت از تنوع زیستی و زیستگاه های بومی زنبور عسل: کمبود زیستگاه و منابع غذایی از عوامل کلیدیدر کاهش گرده افشانها هستند. زنبورها نیاز به تنوع گیاهی که از آن برای جمع آوریگرده و شهد کافی برای پشتیبانی از جمعیت کلنی دارند، از آنجا که کشاورزان ارگانیک نیاز به مدیریتمزارع خود برای حفظ و بهبود پوشش گیاهی دارند، مزرعه داران ارگانیک تمایل دارند کهگیاهان گلدار بیشترو متنوع تری برای حمایت از و تغذیه زنبور عسل کشت کنند.

 


 

سلامت زنبور و گرده افشانها

نوشتن نظر

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

مطالب مرتبط

برچسب ها: زنبور, زنبور عسل, آفات و بیماری زنبور عسل, سموم کشاورزی, کشاورزی, گیاهان, آفات زنبور, bee,