استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع -  karanesh.com جامع ترین سایت کسب و کار ایران - بلامانع است.

  • محصول خود را از مزرعه دیگران برداشت کنید!

محصول خود را از مزرعه دیگران برداشت کنید!

در دنیای امروز شبکه‌های ارتباطی مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و بیش از پیش انسان‌ها را به هم نزدیک ساخته است. مردم سراسر دنیا قادرند با هزاران کیلومتر فاصله جغرافیایی توسط وسایل ارتباطی به شکل زنده با یکدیگر گفتگو کنند و مکان جغرافیایی و محل زندگی یا کسب و کار خود را به یگدیگر معرفی کنند. تکنولوژی ارتباطی در حوزه‌های  کسب و کار و تبلیغ محصول بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. این تکنولوژی قدرت انتخاب زیادی به مشتریان داده تا خریداران بتوانند با دانش بیشتر نسبت به کیفیت محصول و قیمت آنها مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند. یکی دیگر از مزایای دیگر این تکنولوژی، حذف واسطه‎ها از چرخه تولید تا عرضه محصول به مشتریان می‌باشد؛ بطوریکه مشتری قادر است بطور مستقیم و بی‌واسطه از مراکز تولیدی یا خدماتی خرید نماید. بنابراین محصولات یا خدمات با قیمت واقعی‌تری به دست مصرف کننده می‌رسند. یکی از مشکلات بخش کشاورزی، زراعت و باغداری در کشور ما، عدم اطلاع کشاورز یا باغدار از نیاز بازار در سال آینده زراعی و همچنین قیمت محصول تولیدی می‌باشد. بطوریکه هرساله شاهد هستیم که برخی از محصولات زراعی و باغی به دلیل تولید بیش از حد نیاز بازار،  با افت شدید قیمت مواجه شده و عملا تولید کننده با ضربه مالی و روانی شدیدی مواجه می‌شود. یا اینکه گاهی واسطه‌ها پس از خرید محصولات کشاورزی یا باغی با قیمت نازل از تولید کننده، آنها را انبار کرده و با رشد قیمت ناگهانی این محصولات در بازار و ظلم در حق مشتریان، سودهای هنگفتی را به جیب می‌زنند. راه‌حل چیست؟ چه راهکارهایی را برای این برطرف کردن این قبیل مشکلات می‌توان ارائه نمود؟ در ادامه به توضیح یکی از این راهکارها می‌پردازیم.

ایجاد شبکه ارتباطی مستقیم و آنلاین بین کشاورزان و باغداران با مشتریان

در این راهکار کشاورز یا باغدار می‌تواند با ایجاد یک شبکه ارتباطی مستقیم با مشتریان خود به معرفی شرایط جغرافیایی محل زراعت، مقدار مساحت زمین زراعی یا باغی، نوع محصول تولیدی، حجم تولید سالیانه، میزان حاصل‌خیزی خاک، زیرساخت‌های موجود و ارائه تجربیات خود و... بپردازد. حتی اگر کشاورز کم سواد هم باشد می تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی که امروزه با کمترین هزینه در دسترس هستند، این زنجیره ارتباطی را بین مشتریان خود به وجود آورد. در مرحله بعد می‌تواند با نظرخواهی از مشتریان خود برای کشت سالانه و مشورت با آنها، برای تولید سال آینده زراعی، برنامه ریزی کند. مشتریان نیز می‌توانند با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت یا بستن قرارداد و همچنین دادن اطلاعات تخصصی در زمینه محصول تولیدی به کشاورز کمک کرده تا محصول مرغوب‌تری تولید نماید و هر دو طرف از مزایای آن بهره‌مند شوند. کشاورز نیز می‌تواند با تهیه فیلم و عکس از روند رشد کشت و زراعت خود و ارسال آن برای مشتریان، آنها را در جریان این موضوع قرار دهد یا حتی مشتریان می توانند با مراجعه مستقیم به زمین زراعی، هم از طبیت آن لذت ببرند وهم  از روند رشد محصول مورد نظر خود اطلاع یابند که این موضوع به نوبه خود نوعی گردشگری را نیز ایجاد خواهد کرد که حتی کشاورز یا باغدار می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌های اقامتی برای مشتریان خود از مزایای آن بهره‌مند شود. بنابراین با تضمین خرید محصولات تولیدی، دست واسطه‌ها کوتاه شده و کشاورز قادر خواهد بود با توان مالی بالاتر، با خیالی آسوده و اشتیاق بیشتر به تولید محصولات باکیفیت بپردازد و رضایت مشتریان خود را جلب نماید و در پایان تولید هم با بسته‌بندی این محصولات آنها را به دست مشتریان وفادار خود برساند و مشتریان نیز از یک محصول تازه، سالم و ارگانیک و با قیمتی مناسب و منصافانه، بهره‌مند شوند. 

محصول خود را از مزرعه دیگران برداشت کنید!

نوشتن نظر

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

مطالب مرتبط

برچسب ها: محصول خود را از مزرعه دیگران برداشت کنید!, کشاورزی مدرن, کشاورزی آنلاین, تولیدات کشاورزی, محصولات ارگانیک, خرید و فروش محصولات کشاورزی, بورس محصولات کشاورزی, online agriculture